پلاک 14
پلاک 14
دستنوشته ها ی یک خبرنگار

نمیدونم توی خانواده یا اطراف شما بچه دبستانی هست یا نه؟ ولی اگه داشته باشید خوب میدونید که این روزها توی مدارس این موضوع تحقیق یه فاز خاصی پیدا کرده . یه روز خانوم یکی ازاین فامیلها منو دیده اومده  میگه فلانی یه تحقیق به بچه من دادن ما ازش سردرنمیاریم مزاحم شدم ببینم شما میتونی کمک کنی؟ منم گفتم مشکلی نیست درخدمت هستم اگه بتونم کاری بکنم دریغ نمیکنم . حرفای ما که تموم شد روکردم به دخترنازایشون میگم :چی شده گلم ؟تحقیقت چیه خانم خانوما؟باید درچه موردی باشه؟

- عموووو معلممون گفته درمورد عمه عطار تحقیق کنید..
(من باتعجب)- درمورد چی؟!!
- عمه عطار
مادرش حرفمونو قطع کرد وگفت : والا ما هرچی گشتیم چیزی پیدا نکردیم گفتیم شما که اهل مطالعه هستید شاید چیزی دراین مورد خونده باشید.
من که خنده م گرفته بود گفتم :
- شما که لطف دارید اما مطالعه من درحد عمه وناموس عطار نیست بخدا
بنده خدا فکرکرددارم مسخره اش میکنم .معلوم بود که ناراحت شده اما به روی خودش نیاورد مثل کسی که کارش گیرباشه وبخاطر این که کارش انجام بشه مجبور بشه کسی یا چیزی رو تحمل بکنه. انگار روی میخ نشسته بود.
سریع گفتم: منظوری نداشتم .ولی واقعا این تحقیق به چه درد بچه دبستانی میخوره؟
- ما هم همینو میگیم .فرض که پیدا هم کردیم وبراش نوشتیم میخوام بدونم بچه م چی عایدش میشه ازاین تحقیق.فقط الان بخاطر بچه چیزی نمیتونم بگم چون پاشو کرده توی یه کفش که همه تحقیق آوردن من چیزی نبردم خانومم نمره مو صفر میده !!میترسم بچه سرخورده بشه. وایسادم این تحقیق رو انجام بدم برم بزنم توصورت معلمش ببینم این چیه از بچه خواستن.
لب پائینیمو گاز گرفتمو گفتم : من که تاحالا چیزی نخوندم اما چشم یه گشتی میزنم ببینم چیزی میتونم گیر بیارم یا نه ...
اومدم پای نت ببینم چیزی درمورد خانواده عطار وجود داره یانه .هرچی میگردم مبینم درمورد عطار هم خیلی چیززیادی وجود نداره چه برسه فامیلش اونم فامیل های پدریش چون معمولا بخاطر نفوذ خانومها توی خونه بچه ها به سمت خانواده مادری سوق داده میشن نه خانواده پدری حالا ازکجا باید درمورد خانواده پدری جناب عطارخاصا ازنوع عمه محترمه مطلب گیربیارم خدا عالم است!
رفتم درخونه شون باشرمندگی گفتم :والا من هرچی گشتم چیزی پیدا نکردم اگه میشه ازمعلمشون منبع بگیرید تا من برم دنبالش اگرچیزی پیدا کنم حتما خدمتتون میارم.
فردا عصرش داشتم برمیگشتم خونه توی کوچه مادرش رو دیدم میگم : تونستید منبع این تحقیق رو ازمعلمش بگیرید؟
خنده اش گرفت.
بهش میگم :سوال من خنده دار بود؟
-نه بخدا منظوری نداشتم . ازکار این بچه خنده ام گرفته...
-چی شده مگه ؟ خیره انشالله ...
-رفته ام مدرسه با عصبانیت میگم :خانوم محترم این همه موضوع توی مملکت ریخته روی زمین و کسی نیست ازروی زمین برشون داره وخاک داره میخوره ازفراموشی اونوقت شما گیر دادید یه بچه دبستانی بره درمورد عمه عطار تحقیق کنه؟ حیف که پیدا نکردم وگرنه...
-معلمش که انگار شوکه شده بود گفت: گفتید درمورد چی تحقیق دادم؟
منم عصبانی تر از قبل گفتم :خودتون بهتر میدونید... عمه عطاررررررررررر
معلم یه نیشخندی زده میگه :خانم ...من که اینو نگفتم . من به بچه شما گفتم : 5صفحه درمورد " ائمه اطهار " تحقیق کنه بیاره مدرسه...
منو میگی ؟ انگار روی آتیش نشسته باشم نمیدونستم باید بخندم یا گریه کنم حیف ازاون همه وقتی که صرف پیدا کردن مطلب کردم ...بااینکه احساس کردم همه ش سرکاری بوده، تودلم میگم : مردم هم فامیل دارن ماهم فامیل داریم...بخداااااااا؟!


 


نظرات شما عزیزان:

روشن
ساعت1:40---4 دی 1391
موقع خوندن متن فقط خندیدم
ولی الان دارم داغون میشم! همینطوری داره درجه حرارت خونم میره بالا!
یعنی لفظ "ائمه ی اطهار" اینقدر به گوش بچه نا آشنا بوده که "عمه ی عطار"شنیده؟؟؟؟؟؟
تو رو خدا 4بار از این کلمات جلوی بچه ها بگید بچه ها اینقدر با کلمات دینی نااشنا نباشند
این بچه ها چطوری دارن تربیت میشن؟ اینه تربیت اسلامی؟


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









نوشته شده در تاریخ جمعه 21 مهر 1391 توسط علی جعفری

برچسب ها: تحقیق دبستان  عمه عطار  
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin